Friday, August 5, 2011

Kawan Baik vs Kawan Rapat

erm...apa beza dua ni ea? dua-dua pun namanya kawan kan? mesti kadang-kadang korang terpikir gak benda ni.....erm....ye kot....haa....kalau nak tau pendapat aku, apa lagi....sambung lah baca ye....hihihi....



aku tahu, mesti ada gak yang pikir sama je mksdnye....kalau dh namanye kwn rapat,mestilah dia baik dgn kita gak kan.....tp entah knp aku rasa tu 2 perkara yang berbeza....nak tahu knp?



bagi akulah ye....tak tahu plak kalau org lain.....bagi aku, KAWAN BAIK ni org yg kite slalu luahkan perasaan kat dia....lagi2 kalau kite ada masalah....mesti kite jumpa KAWAN BAIK ni...
sume bnda kita nak bgitahu dia.....mcm xnak berahsia langsung....psl pakwe lah....psl family ke....sume bnda nak gtau KAWAN BAIK kite ni....


tp, kalau KAWAN RAPAT plak...bagi aku diorg nilah member yg kita selalu hang out same2, lepak sama2.....nk g memana pun sma2....ye tak? kalau nak kuar g memana ajak je KAWAN RAPAT kita ni....mesti diorg pun nk join sama....g shopping ke.....g main boling ke...tgk wayang ke....mesti ON je.....mcm x boleh nak berenggang langsung.....dh mcm belangkas....smpaikan org akan tanya "mana lagi sorang?" kalau sorng KAWAN RAPAT kita ni xde dgn kite....x pon org akan tanya, " korang gaduh ke?" kalau kita dgn KAWAN RAPAT x nmpk bersama-sama.....aish....smpi mcm tu skali org lain anggap....



KAWAN BAIK plak....walaupn dia jauh dimata(chewah~), kita ttp akn crik dia jgk...always contact dia....nk tahu p'kmbgn dia kan~ sbb kite selesa nk cerita pape pon kat dia...walaupun kite ad mnt yg lain2....sorang minat KOREA...sorang lgi minat hindustan.....ttp jgk kte nk cite kat KAWAN BAIK ni tentang bnda yg kita suka....btol x?


and kalau KAWAN RAPAT, mostly kita ad byk persamaan.....cthnye kita minat satu bnda yg sama...cnthnye la...ini pendapat aku tau....org lain aku xtau....
disebabkan kita ni sekepala...sekutu...segeng....ha.....sume dh kuar dah....uhhu....mulut tu mcm x boleh berhenti je nk bercerita psl satu bnda tu kan~ yelah...dh sama2 mnt bnda yg sama....mcm tulah jdinya....hee~


ha.....ni lagi satu....kalau dlm satu geng tu ada 5-6 org.....memanglah mereka2 ni KAWAN RAPAT....tp, dlm ramai2 tu mesti ad sorang dua yg lebih rapat drpd yg lain....ye kan?

TAPI, walau apapun jenis kawan kita tu...x kisahlah KAWAN BAIK ke....KAWAN RAPAT ke....permulaan sebuah persahabatan tu ttp sama kan??


jadi....kita hargailah satu PERSAHABATAN tu....yang sangat mudah untuk DIBINA....malah sgt mudah juga untuk DILERAIKAN.....pikir2 kanlah kenangan bersama sahabat2 kita ni..



lastly...bila pikir2 balik....kalau kita dah ada KAWAN RAPAT ni...automatically dia akan jadi KAWAN BAIK gak....dh tiap2 ari asyik mengadap muka tu je....mestilah kita rasa selesa n best dgn diorg...ye tak??

oklah....smpai cni je luahan pendapat aku....tetiba terpikir bnda ni...huhu...renung2 kanlah ye... =D

8 comments:

  1. haha, nice! setuju dgn pndpt ko.. =)

    ReplyDelete
  2. hehhe....thanks snow sakura....=)
    aku bknnye pndai sgt nk mengayat ni...
    lyn jelah....huhu

    ReplyDelete
  3. hahah...pulak dah kau ni....
    xde maknanye.....huuhu

    ReplyDelete
  4. ala ape slhnye nk prsan...
    btol x???
    ho5

    ReplyDelete
  5. hahaha....boleh2....
    silalah ye....he~

    ReplyDelete
  6. hak5...

    wah blog da + mcm2...
    bgus3...=)

    ReplyDelete
  7. hehehhe.....bru nk blaja tu....
    byk bnda gak r aku cuba tmbh2...
    sume aku try....
    ngee~ =D

    ReplyDelete